Marketing trenera personalnego w Google

Marketing trenera personalnego w Google

marketing trenera personalnego

Przepis na skuteczny marketing internetowy, generujący regularnie kontakty od nowych potencjalnych klientów, jest banalnie prosty. Dziś pokazuję właściwy plan działań dla trenera personalnego.

Krok 1 – wizytówka firmowa w Google

Google jest bezwzględnie najskuteczniejszym kanałem pozyskiwania klientów. 90% internautów, szukając konkretnego produktu lub usługi, kieruje się najpierw do Google (a nie do Facebooka czy Instagrama).

Dlatego właśnie pierwszym krokiem dla każdego lokalnego przedsiębiorcy powinno być stworzenie firmowego profilu w Google, co można zrobić bezpłatnie pod tym linkiem: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Jeśli masz już konto Google (skrzynkę mailową @gmail.com) wystarczy zalogować się powyżej na swoje dane i uzupełnić poszczególne sekcje profilu swojej firmy w Google.

PAMIĘTAJ: wizytówkę (fizyczny adres Twojej firmy) należy zweryfikować, aby była widoczna w Google. Czas oczekiwania na pocztówkę z kodem weryfikacyjnym może trwać kilka tygodni.
PRZECZYTAJ: Jak uzupełnić wizytówkę firmy w Google, aby dobrze się pozycjonowała?

Gdzie wyświetlają się firmowe profile w Google? Zaraz pod reklamami w wynikach wyszukiwania:

Lista TOP 3 wizytówek w Google dla przykładowego hasła: „trener personalny chorzów”.

Krok 2 – strona internetowa

W ramach konta Google Moja Firma, w zakładce „Witryna”, istnieje możliwość konfiguracji prostej strony, na której wyświetlone zostaną zdjęcia i treści, które zostały podane wcześniej w wizytówce.

Co ważne, taką stronę można opublikować całkowicie bezpłatnie:

Strona trenera personalnego działająca pod adresem: trenerpersonalnyfilip.business.site

Minusami tego darmowego rozwiązania są:

  • długi adres strony i obowiązkowa końcówka domeny (.business.site), co utrudnia podyktowanie i zapamiętanie adresu
  • kiepska jakość szablonu strony (jeśli chcesz dotrzeć do klientów „premium”, Twój wizerunek również powinien być na odpowiednio wysokim poziomie)
  • mocno ograniczone funkcje (np. brak możliwości wdrożenia płatności online)

Alternatywa to odpłatne kreatory stron, z których rekomenduję:

Atutem obydwu kreatorów stron są gotowe szablony zaprojektowane z myślą o trenerach personalnych.

Pod względem ceny rozwiązania te są podobne (około 30 zł netto/mc, przy rozliczeniu rocznym), natomiast różnią się przede wszystkim jakością i ilością dostępnych szablonów graficznych oraz funkcjonalności.

WIX.com - oferuje bogatszy wybór szablonów strony.

WebWave CMS - szablonów jest zdecydowanie mniej, ale za to support jest polskojęzyczny (obsługa szybka i pomocna), a liczba dostępnych funkcji bardzo dobra (np. możliwość stworzenia prostego sklepu w ramach strony i integracji z systemem płatności online Przelewy24).
Strona https://jaksender.pl skonfigurowana przez naszą firmę w oparciu o WebWave CMS.
WIX.com, w kategorii „Sport i fitness” oferuje kilkadziesiąt (!!!) wysokiej jakości szablonów stron.

Krok 3 – pozycjonowanie lokalne w Google

Sam profil firmowy w Google oraz strona internetowa to za mało, aby wypozycjonować się wysoko w Google na hasła typu "trener personalny chorzów". 

Skuteczne pozycjonowanie uzależnione jest od odpowiedniego zadbania o dwa obszary:

  • on-site (czyli elementy na stronie internetowej – m.in. treści podstron, ich metatagi, poprawne dostosowanie do urządzeń mobilnych)
  • off-site (elementy zewnętrzne – linki kierujące do Twojej strony oraz informacje o Twojej firmie w internecie)

On-site – w dużym skrócie należy po prostu uwzględnić w treści, nagłówków i metatagu danej strony, najważniejsze słowo kluczowe, na które chcesz się pozycjonować (w tym przypadku: Trener personalny Chorzów). Dodatkowo rekomenduję rozwój bloga firmowego w ramach swojej strony (minimum 1 wpis /mc związany z problemami Twoich potencjalnych klientów – np. odchudzanie, porady dla osób pracujących głównie przy komputerze, itp.).

Off-site – lista miejsc skąd pozyskać linki i wzmianki:

Marketing trenera personalnego – podsumowanie

Z pewnością nie wyczerpałem tematu w tym wpisie, a skupiłem się jedynie na 3 fundamentalnych kwestiach (profil firmy w Google, strona internetowa, zdobywanie linków i wzmianek z internetu), którymi każdy początkujący trener personalny będzie w stanie zająć się we własnym zakresie.

W kolejnych krokach, warto będzie się zająć:

Jeśli jednak nie masz czasu / ochoty / cierpliwości na realizację tych wszystkich działań, możesz je oczywiście zlecić nam .

Koszt rejestracji domeny, konfiguracji strony trenera personalnego (w oparciu o identyczny szablon jak na https://jaksender.pl/), wraz z płatnościami online, stałej opieki nad stroną oraz optymalizacji wizytówki w Google wynosi u nas 1897 zł netto za pierwszy rok, a po roku jedynie 897 zł netto/rocznie.

Autor:
Wojciech Przybylski