Przepis na skuteczny marketing internetowy, generujący regularnie kontakty od nowych potencjalnych klientów, jest banalnie prosty. Dziś pokazuję właściwy plan działań dla trenera personalnego.
Krok 1 – wizytówka firmowa w Google
Google jest bezwzględnie najskuteczniejszym kanałem pozyskiwania klientów. 90% internautów, szukając konkretnego produktu lub usługi, kieruje się najpierw do Google (a nie do Facebooka czy Instagrama).
Dlatego właśnie pierwszym krokiem dla każdego lokalnego przedsiębiorcy powinno być stworzenie firmowego profilu w Google, co można zrobić bezpłatnie pod tym linkiem: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
Jeśli masz już konto Google (skrzynkę mailową @gmail.com) wystarczy zalogować się powyżej na swoje dane i uzupełnić poszczególne sekcje profilu swojej firmy w Google.
PAMIĘTAJ: wizytówkę (fizyczny adres Twojej firmy) należy zweryfikować, aby była widoczna w Google. Czas oczekiwania na pocztówkę z kodem weryfikacyjnym może trwać kilka tygodni.
PRZECZYTAJ: Jak uzupełnić wizytówkę firmy w Google, aby dobrze się pozycjonowała?
Gdzie wyświetlają się firmowe profile w Google? Zaraz pod reklamami w wynikach wyszukiwania:

Krok 2 – strona internetowa
W ramach konta Google Moja Firma, w zakładce „Witryna”, istnieje możliwość konfiguracji prostej strony, na której wyświetlone zostaną zdjęcia i treści, które zostały podane wcześniej w wizytówce.
Co ważne, taką stronę można opublikować całkowicie bezpłatnie:

Minusami tego darmowego rozwiązania są:
- długi adres strony i obowiązkowa końcówka domeny (.business.site), co utrudnia podyktowanie i zapamiętanie adresu
- kiepska jakość szablonu strony (jeśli chcesz dotrzeć do klientów „premium”, Twój wizerunek również powinien być na odpowiednio wysokim poziomie)
- mocno ograniczone funkcje (np. brak możliwości wdrożenia płatności online)
Alternatywa to odpłatne kreatory stron, z których rekomenduję:
- polski WebWave CMS
- izraelski WIX.com
Atutem obydwu kreatorów stron są gotowe szablony zaprojektowane z myślą o trenerach personalnych. Pod względem ceny rozwiązania te są podobne (około 30 zł netto/mc, przy rozliczeniu rocznym), natomiast różnią się przede wszystkim jakością i ilością dostępnych szablonów graficznych oraz funkcjonalności. WIX.com - oferuje bogatszy wybór szablonów strony. WebWave CMS - szablonów jest zdecydowanie mniej, ale za to support jest polskojęzyczny (obsługa szybka i pomocna), a liczba dostępnych funkcji bardzo dobra (np. możliwość stworzenia prostego sklepu w ramach strony i integracji z systemem płatności online Przelewy24).


Krok 3 – pozycjonowanie lokalne w Google
Sam profil firmowy w Google oraz strona internetowa to za mało, aby wypozycjonować się wysoko w Google na hasła typu "trener personalny chorzów".
Skuteczne pozycjonowanie uzależnione jest od odpowiedniego zadbania o dwa obszary:
- on-site (czyli elementy na stronie internetowej – m.in. treści podstron, ich metatagi, poprawne dostosowanie do urządzeń mobilnych)
- off-site (elementy zewnętrzne – linki kierujące do Twojej strony oraz informacje o Twojej firmie w internecie)
On-site – w dużym skrócie należy po prostu uwzględnić w treści, nagłówków i metatagu danej strony, najważniejsze słowo kluczowe, na które chcesz się pozycjonować (w tym przypadku: Trener personalny Chorzów). Dodatkowo rekomenduję rozwój bloga firmowego w ramach swojej strony (minimum 1 wpis /mc związany z problemami Twoich potencjalnych klientów – np. odchudzanie, porady dla osób pracujących głównie przy komputerze, itp.).
Off-site – lista miejsc skąd pozyskać linki i wzmianki:
- https://www.oferteo.pl/trenerzy-personalni/chorzow
- https://www.olx.pl/chorzow/q-trener-personalny/
- własna strona firmowa na Facebooku i Instagramie (z linkiem do strony internetowej w profilowym bio)
- katalogowanie strony na 15 portalach (rekomenduję pakiet Titanium30) z bazy: https://www.dodaj-strone.com.pl/katalogowanie-stron.html
- artykuły sponsorowane z linkiem pozycjonującym (1 artykuł/mc), publikowane w portalach lokalnych z bazy https://linkhouse.co/
Marketing trenera personalnego – podsumowanie
Z pewnością nie wyczerpałem tematu w tym wpisie, a skupiłem się jedynie na 3 fundamentalnych kwestiach (profil firmy w Google, strona internetowa, zdobywanie linków i wzmianek z internetu), którymi każdy początkujący trener personalny będzie w stanie zająć się we własnym zakresie.
W kolejnych krokach, warto będzie się zająć:
- regularnym zdobywaniem opinii od zadowolonych klientów (PRZECZYTAJ: Jak zdobywać opinie klientów?)
- lokalną kampanią reklamową w Google Ads i FB Ads (PRZECZYTAJ: Reklama lokalna na Facebooku)
Jeśli jednak nie masz czasu / ochoty / cierpliwości na realizację tych wszystkich działań, możesz je oczywiście zlecić nam .
Koszt rejestracji domeny, konfiguracji strony trenera personalnego (w oparciu o identyczny szablon jak na https://jaksender.pl/), wraz z płatnościami online, stałej opieki nad stroną oraz optymalizacji wizytówki w Google wynosi u nas 1897 zł netto za pierwszy rok, a po roku jedynie 897 zł netto/rocznie.