Śledzenie połączeń telefonicznych w reklamach Google Ads pozwala dokładnie monitorować skuteczność kampanii. Natomiast wiążę się to z ważną kwestią – przy aktywnym śledzeniu połączeń, po kliknięciu przez klienta w naszą reklamę, następuje przekierowanie na innym numer telefonu niż nasz (należący do Google). Klienci mogą być przez to zdezorientowani i zrywać połączenia.
Dziś przejęliśmy obsługę takiej kampanii (Call Ads), którą prowadziła sobie samodzielnie firma taksówkarska. Śledzenie połączeń w kampanii było domyślnie aktywne – klient poprosił nas o wyłączenie tej funkcji.
Dezaktywacja tego nie jest intuicyjna – nie da się wyłączyć śledzenia połączeń w edycji reklamy, ani rozszerzenia połączenia. W związku z tym publikuję poniżej prostą instrukcję jak wyłączyć śledzenie połączeń telefonicznych w Google Ads.
Aby to zrobić, po zalogowaniu na konto Google Ads należy:
- kliknąć we „Wszystkie kampanie”
- następnie kliknąć w „Ustawienia”
- a po rozwinięciu – w „Ustawienia konta”
- z kolei na kolejnym ekranie trzeba wejść w „Raport połączeń telefonicznych”