MENU

Optymalizacja strony w 5 krokach

Algorytmy wyszukiwania wszystkich browserów w sieci podlegają ciągłym zmianom. Poważne zmiany podejścia do wyszukiwania zdarzają się jednak rzadziej, ale kończą lekturą ponad 150 stron zaleceń dla administratorów. Mniejsze zmiany wprowadza się niejako z marszu i są ich niezliczone ilości. Jest kilka fundamentalnych obszarów, dzięki którym strona www może osiągnąć najwyższe pozycje na liście wyszukiwania mimo wprowadzanych modyfikacji w programie wyszukiwarki. O te strefy należy szczególnie dbać. I. Optymalizacja − cóż to takiego? 1. Audyt Pierwsze kroki, które pomogą wychwycić wiele nieścisłości w budowie i funkcjonowaniu strony www, należy wykonać, organizując kapitalny audyt. Metodyczne i żmudne szukanie niedociągnięć pozwoli na koniec zebrać wszystkie uwagi w jednym dokumencie pokontrolnym. Będzie on odniesieniem do stanu w późniejszych okresach. Pierwszą czynnością w dzień audytu powinno być określenie widoczności strony w powiązaniu z frazami kluczowymi używanymi przez internautów do poszukiwania informacji branżowych. Można użyć do tego każdej przeglądarki w trybie incognito. Zapobiegnie to zafałszowaniu wyników poprzez nałożone filtry i preferencje użytkownika. 2. Optymalizacja właściwa Optymalizacją nazywa się wprowadzenie pokontrolnych zaleceń dotyczących zmian w treści, grafice i kodzie źródłowym strony. Wiele serwisów posiada w swej strukturze CMS. Tym łatwiej przy jego pomocy zoptymalizować zasadniczy przekaz zawarty w tekstach. Grafika natomiast wpływa na szybkość ładowania się strony. […]
Read More ›

Jak wypozycjonować sklep internetowy?

Panuje błędne mniemanie, że sklep internetowy to przecież taka sama strona www jak każda inna i pozycjonowanie może przebiegać według utartych schematów. Poza tym szablonowe działania w odniesieniu do optymalizacji i pozycjonowania przecież nie istnieją. Wspólną cechą działań pozycjonerskich jest weryfikacja stanu na dzień rozpoczęcia prac, czyli audyt. 1. Audyt wyjawi wszystkie niedociągnięcia Wręcz niemożliwe jest pozycjonowanie jakiejkolwiek strony bez rozpoznania wrażliwych elementów. Profesjonalnie wykonany audyt odkryje wszystkie miejsca, gdzie potrzebna będzie w przyszłości interwencja. Raport pokontrolny stanie się punktem probierczym. 2. Warto wiedzieć z kim przyjdzie się zmierzyć Analiza konkurencji powinna być jak najwszechstronniejsza. Nie będzie to trudne. Wyszukiwarka zwróci listę wszystkich konkurentów w okamgnieniu. Miejmy jednak na uwadze pewien często niedoceniany fakt, będący podstawą wszystkich działań handlowych, nie tylko w sieci – wszystko, co widać, zostanie skopiowane przez konkurencję, dlatego przodujące firmy mają wysokomarżową ofertę schowaną przed oczami przypadkowych gości i używają jej dopiero w interakcji z klientem zaangażowanym w cykl sprzedaży. Warto o tym pamiętać podczas konstruowania listy słów kluczowych. 3. Jak wybrać frazy kluczowe dla sklepu internetowego? Jeszcze nie tak dawno listy słów kluczowych zawierały najbardziej ogólne słowa występujące w mianowniku liczby pojedynczej lub mnogiej. Fraz rozbudowanych używał mało kto. Obecnie trend zmienia się i umacnia. […]
Read More ›

Budowa sklepu internetowego – jakich błędów SEO unikać?

Na tak postawione pytanie można udzielić odpowiedzi w wielu wariantach. I nie o to przecież chodzi. Każdy postulat z zaleceń dla administratorów w pakiecie od Google może być zinterpretowany na wiele sposobów. Najważniejszy jest jednak efekt, czyli wysokie pozycje sklepu internetowego w wyszukiwarkach, skutkujące wzrostem ruchu. Spójrzmy jakie przeszkody na drodze do celu można napotkać, organizując sklep z branży e-commerce. 1. Błędy strategii Rzecz jasna w tym wypadku mowa o strategii SEO. Rutyna może przynieść wiele złego. Właściwe zdefiniowanie źródeł ruchu organicznego to podstawa dalszej bezproblemowej pracy każdego założenia w sieci. Do skutecznego zdefiniowania tych priorytetów potrzebna będzie wiedza na temat firmy i produktu, który oferuje. Jak przedsiębiorstwo wypada na tle konkurencji i jakie miejsce zajmuje w stawce uczestników gry? Jak przez klientów jest postrzegana marka? Czy produkty są nabywane impulsowo, czy pod wpływem innego czynnika? A może są wysokomarżowe? Pytań jest więcej i każda odpowiedź powinna wpłynąć na kształt podejmowanych działań. Nie oczekujcie jednak gotowej recepty. Sprawa jest na tyle poważna, że wymaga zaangażowania specjalistów z zakresu analizy rynkowej i audytu firmy. Dopiero na takim fundamencie można dalej budować solidnie działającą jednostkę w sieci. 2. Błędy związane z indeksacją Taki stan rzeczy często ujawnia audyt. Wiele zasobów sklepu jest […]
Read More ›