Reklama w internecie dla importera aut z USA

Reklama w internecie dla importera aut z USA

Amerykaniec.pl to importer samochodów używanych z USA. Minęło właśnie mniej więcej półtora roku od startu naszej współpracy, więc jest to dobry moment na podsumowanie wszystkich działań i efektów jakie generują.

Jest to jeden z naszych modelowych projektów, w których klient nakreśla cel biznesowy (wzrost liczby zapytań), ustala w porozumieniu z nami stały miesięczny budżet na działania reklamowe w internecie i daje nam wolną rękę w jego właściwym rozdysponowaniu.

Co zrobiliśmy?

W ramach strategii mającej zwiększyć liczbę kontaktów od potencjalnych klientów zainteresowanych sprowadzeniem auta z USA:

  • uruchomiliśmy bloga firmowego i rozpoczęliśmy regularne publikacje artykułów na tematy powiązane z amerykańską motoryzacją (co ważne, tematy dobraliśmy na bazie analizy podobnych blogów innych importerów aut z USA, tak aby publikowane artykuły wpłynęły jak najszybciej na wzrost ruchu z Google)
Ekran z systemu Google Search Console, pokazujący jak duży udział w generowaniu ruchu na stronie mają stworzone przez nas artykuły.
  • rozpoczęliśmy proces zdobywania linków do strony, aby poprawić jej pozycjonowanie naturalne w Google
  • zoptymalizowaliśmy firmową wizytówkę na Mapie Google
  • uruchomiliśmy kampanie reklamowe w Google Ads obejmującą reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania oraz reklamy graficzne w sieci reklamowej Google
  • skonfigurowaliśmy kampanie reklamowe na Facebooku mające na celu wzrost liczby polubień fanpejdża oraz zachęcanie do zakupu samochodów dostępnych od ręki

Dodatkowo – przed rozpoczęciem powyższych działań, skonfigurowaliśmy na stronie system analityczny Google Analytics, wraz ze śledzeniem konwersji (wysłanych formularzy, kliknięć w email, kliknięć w numer tel.), tak aby widzieć jak na dłoni, które kanały promocji są najskuteczniejsze.

Przykładowa reklama tekstowa w wyszukiwarce Google
Ekran konfiguracji reklamy remarketingowej w sieci reklamowej Google
Przykład reklamy, zachęcającej do polubienia strony na FB
Reklama karuzelowa na FB, zachęcająca do przejrzenia ofert aut dostępnych od ręki na stronie firmowej
Jakie efekty osiągnęliśmy?

Wszystkie wyżej wymienione działania przełożyły się po roku na wzrost ruchu na stronie internetowej, wzrost liczby polubień strony na FB (z 700 do ponad 7000 fanów!), a przede wszystkim na stały dopływ kilkunastu zapytań miesięcznie, związanych z importem aut z USA.

Wzrost ruchu organicznego dzięki pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google (SEO)
Działania klientów na samej wizytówce Google firmy Amerykaniec.pl, w ostatnich 3 miesiącach
10-krotny wzrost liczby osób lubiących stronę na FB – od około 700 fanów, do ponad 7000 w ciągu roku!

Jeśli Twojej firmie przydałaby się podobna opieka nad kampaniami reklamowymi w internecie, zapoznaj się z informacjami o zakresie naszych działań, ich kosztach oraz naszej aktualnej dostępności, na podstronie „Jak pracujemy?”.

Autor:
Wojciech Przybylski