Zastanawiasz się jak skutecznie pozycjonować w Google sklep działający na silniku Prestashop? W tym wpisie dowiesz się na co zwrócić uwagę.
Omni Sklep to Klient, który trafił do Proper Media niedługo po uruchomieniu nowej wersji sklepu internetowego – właśnie na silniku Prestashop. Jak to zwykle bywa po takiej migracji, nastąpił ogromny spadek dotychczasowej widoczności sklepu w Google, ze względu na zmianę całej struktury strony, treści, adresów URL, etc.
Był to wrzesień 2020, a dziś – po serii działań on-site i off-site na przestrzeni niecałego roku – widoczność strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google jest znakomita:

Pozycjonowanie sklepu Prestashop – czynniki sukcesu
- doskonała współpraca z działem IT firmy (błyskawiczne tempo wdrażania poprawek mających wpływ na SEO)
- wykrycie błędnych podstron (404) i ustawienie przekierowań 301 na ich nowe odpowiedniki
- research słów kluczowych i optymalizacja nazewnictwa kategorii/podkategorii produktów
- uzupełnienie opisów na podstronach kategorii/podkategorii
- odpowiednie podlinkowanie kluczowych kategorii/podkategorii z innych stron
- rozwój bloga firmowego
Czy Prestashop jest idealnym silnikiem sklepowym? No nie do końca.
Fakt – sklepy na Prestashop daje się wysoko wypozycjonować, ale wymaga to wprowadzenia wielu modyfikacji w kodzie, inwestycji w zakup dodatkowych modułów, czy też w mocny serwer. Rekomenduję ten silnik firmom, które mają pod ręką dobrego programistę, który sprawnie wdroży niezbędne poprawki związane z SEO, zarekomendowane przez firmę opiekującą się pozycjonowaniem sklepu.