Skuteczny marketing prawniczy (bez social mediów!)

Skuteczny marketing prawniczy (bez social mediów!)

Czy skuteczny marketing prawniczy jest możliwy bez social mediów? Naszym zdaniem jak najbardziej tak i mamy na to dowody!

Kiedy inne kancelarie dwoją się i troją na IG czy FB, zarywając noce w pogoni za lajkami i followersami, nasi Klienci mogą spać spokojnie i spędzać wolny czas z rodziną lub poświęcać go na przyjemności, zamiast męczyć wzrok na smartfonie. W Proper Media wiemy bowiem jak promować kancelarię prawną, zgodnie z etyką adwokacką – czyli nie stosując agresywnych form reklam, a zamiast tego dzieląc się wiedzą z potencjalnymi klientami poprzez bloga eksperckiego.

Oczywiście rozwój marki osobistej w przypadku prawników ma sens, ale nie ma co ukrywać – jest to długotrwały proces, na który niewielu ma ochotę i cierpliwość. My i nasi Klienci, wolimy inną, prostszą drogę, która zapewnia efekty od samego początku – content marketing generujący ruch z wyszukiwarki Google.

Przykład nr 1 – strona dla kancelarii KlinikaUpadlosci.pl

W projekcie dla kancelarii Klinika Upadłości, odpowiadaliśmy za opracowanie skutecznej strategii wprowadzenia nowej marki na rynek, projekt identyfikacji wizualnej, wdrożenie strony internetowej (co ciekawe – zamiast WordPressa, skorzystaliśmy z kreatora WebWaveCMS i jednego z gotowych szablonów) i jak najszybszego wygenerowania wzrostu organicznego ruchu z wyszukiwarki Google.

Udało nam się to, czego dowodzi poniższy wykres z Google Search Console:

Wzrost widoczności w Google i kliknięć już po 3 miesiącach od uruchomienia strony.


Jak osiągnęliśmy taki efekt? W tym celu zaraz po wdrożeniu strony, uzupełniliśmy blog ekspercki szeregiem artykułów odpowiadających na najczęstsze pytania związane z upadłością konsumencką:

Dodatkowo opracowaliśmy podstrony lokalne, zoptymalizowane pod słowa kluczowe związane z kluczową usługą Kancelarii. Oto kilka z nich:

Jednocześnie stworzyliśmy i uzupełniliśmy prawidłowo firmowe wizytówki w Google, tak aby lokalizacje oddziałów Kancelarii wyświetlały się wysoko na Mapie Google.

Przykład wizytówki w Google dla sosnowieckiego biura Kliniki Upadłości.

Jak nasze działania ocenia sam Klient? Oto jego wiadomość po miesiącu od uruchomienia wszystkich działań:


„(…) i na marginesie wspomnę, że Klinika się kręci. Klienci dzwonią – kilkoro dziennie, z czego udaje się wyprowadzić 2-3 spotkania w tygodniu.”

Przykład nr 2 – strona dla kancelarii Szaflarscy.pl

Wspólnicy Kancelarii Szaflarscy zgłosili się do nas w zeszłym roku, parę miesięcy po rozpoczęciu pandemii. Zostaliśmy poleceni przez zaprzyjaźnioną agencję Silence!, która obsługiwała wtedy już inną kancelarię z Katowic (a zarówno my jak i Silence! zapewniamy naszym Klientom wyłączność terytorialną na nasze usługi – czyli nie nawiązujemy współpracy z konkurentami naszych Klientów).

Szaflarscy posiadali stronę kancelarii już od dobrych kilku lat, jednak była ona bardzo prosta (składała się z kilku podstron), nie była promowana w żaden sposób, nie posiadała bloga i przez to generowała znikomy ruch z Google. Nie przekładała się przez to na zdobywanie zapytań od nowych klientów.

Zarekomendowaliśmy wdrożenie zupełnie nowej strony, wykonanie profesjonalnej sesji zdjęciowej na jej potrzeby i wdrożenie w życie naszego planu content marketingowego (bez angażowania partnerów Kancelarii – za opracowanie tekstów odpowiedzialność wziął nasz zespół).

Szaflarscy.pl – kancelaria prawna Katowice

Strona została uruchomiona na przełomie maja i czerwca 2020, a na wymierne efekty naszego planu działania trzeba było poczekać pół roku. W grudniu ruch na stronie zaczął być już tak znaczący, że zaczęło się pojawiać więcej zapytań od klientów zainteresowanych usługami kancelarii. Po roku – stronę odwiedza regularnie średnio aż 500 osób dziennie, a Kancelaria ma ręce pełne roboty 🙂

Szaflarscy.pl – wykres kliknięć z narzędzia Google Search Console

Do najpoczytniejszych blogpostów należą te o tematyce rozwodowej:

Sukces tego projektu zawdzięczamy poświęceniu dużej ilości czasu na analizę słów kluczowych, analizę podstron generujących najwięcej ruchu innym kancelariom, właściwą konstrukcję tematów i oczywiście obszerne i czytelne dla odbiorców wyjaśnienie poszczególnych zagadnień, nie stosując przy tym prawniczego żargonu.

Jak więc zwiększyć liczbę klientów w kancelarii?

Jeśli zastanawiasz się co zrobić żeby zwiększyć liczbę klientów w Twojej kancelarii prawnej bez naruszania zasad etyki adwokackiej, to mam nadzieję, że powyższe dwa przykłady naszych Klientów utwierdziły Cię w przekonaniu, że właściwie zoptymalizowany blog prawniczy będzie do tego najlepszym rozwiązaniem.

Blog prawniczy nie pełni bowiem funkcji reklamy, niezgodnej z etyką adwokacką. Pozwala natomiast edukować osoby poprzez fachowe artykuły i nawiązywać z nimi komunikację za pośrednictwem formularzy kontaktu czy komentarzy.

W celu szerszego zgłębienia tematu, polecam serdecznie zakup i lekturę książki Rafała Chmielewskiego, pt. „Pamiętnik adwokata„. Rafał wyjaśnia od A do Z – jak założyć bloga prawniczego, jak go prowadzić, jak wybrać tematykę (i dlaczego powinna być zawężona) i co zrobić żeby generował jak najwięcej ruchu.

Dodatkowo Rafał rozwija jeden z moich ulubionych podcastów „W drodze do Kancelarii„, w którym omawia tematykę marketingu prawniczego ze wspaniałymi gośćmi, a czasem też samodzielnie:

Komu zlecić rozwój bloga prawniczego?

Częstą barierą w rozwoju bloga jest brak czasu na pisanie artykułów lub brak cierpliwości w oczekiwaniu na wymierne efekty po zainwestowaniu dużej ilości czasu i pieniędzy w powstanie bloga. W takim przypadku z pomocą przychodzą zewnętrzne firmy, specjalizujące się we właściwym rozwijaniu stron i blogów prawniczych, takie jak:

Jeśli masz ochotę rozwinąć temat skutecznego marketingu prawniczego w trakcie darmowej konsultacji – zapraszam do kontaktu!

Autor:
Wojciech Przybylski