Jak wyróżnić wizytówkę Google?

Jak wyróżnić wizytówkę Google?

jak wyróżnić wizytówkę google

Dzięki temu artykułowi dowiesz się jak skutecznie wyróżnić wizytówkę Twojej firmy w Google oraz jakie rzeczy wpływają na SEO w Mapach Google.

Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka Google to nic innego jak bezpłatny profil firmy, który umożliwia właścicielowi na umieszczenie informacji o jego firmie. Dane te wyświetlają się w wyszukiwarce oraz w Mapach Google. Wizytówka Google dla firm lokalnych może wygenerować nawet 1/4 ruchu na stronie internetowej.

Jak działa pozycjonowanie w Google Maps?

Na pozycjonowanie wizytówki w Google ma wpływ wiele czynników, to właśnie dzięki nim Google określa odpowiednią pozycję dla wizytówki na dany zestaw fraz. Od czego zależy jej pozycja? Przede wszystkim od:

  • rozpoznawalności – czyli od tego, w jakim stopniu firma jest rozpoznawalna na dane słowo kluczowe wyszukiwane przez użytkownika,
  • odległości – czyli od dystansu, jaki dzieli użytkownika od firmy, którą wyszukuje,
  • trafności – czyli od dopasowania contentu do wyszukiwanego słowa kluczowego.

Zarządzanie wizytówką Google odbywa się za pomocą panelu Google Moja Firma. W ten sposób możemy dodawać np. informacje w postaci wpisów.

Uzupełnij podstawowe dane

Wizytówka Google powinna posiadać informacje takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia oraz nazwę firmy. Niezwykle istotny jest fakt, aby adres podany na wizytówce był taki sam jak stronie internetowej w zakładce “kontakt”. Ważne jest również, by wizytówka linkowała do strony a strona do niej. Gdy już to zrobisz, dodaj frazę ogólną w tytule (usługa + nazwa firmy).

Dobierz odpowiednie kategorie

Dodaj kategorie główne i podkategorie. Dzięki temu Google określi rodzaj Twojej działalności, a następnie dopasuje ją do konkurencji. Wybór kategorii jest wyjątkowo ważny. Zanim uzupełnimy wizytówkę o te informacje, powinniśmy wcześniej przeprowadzić szczegółowy research konkurencji. Na kategorię główną powinniśmy wybrać tą, która najczęściej pojawia się w top 20. Pozostałe usługi dodajemy w formie kategorii dodatkowych. Działania te mają wpływ na pozycję wizytówki w Google.

Uzupełnij wszystkie atrybuty

Atrybuty pozwalają potencjalnemu klientowi na uzyskanie ważnych informacji o Twojej firmie. Rodzaje atrybutów są zależne od profilu działalności. Przykładowo, jeżeli posiadamy restaurację, możemy umieścić o niej informacje takie jak: miejsce odpowiednie dla rodzin, parking, czy dostęp do Wi-Fi.

Maksymalnie wykorzystaj potencjał opisu firmy

Stwórz unikalną treść do opisu firmy. Pamiętaj, że im więcej znaków napiszesz, tym wizytówka lepiej będzie się pozycjonować. Szczególną uwagę zwróć na to, aby nasycić tekst w wartościowe słowa kluczowe i nazwę miasta, w której Twoja firma świadczy usługi. 

Dodaj usługi i produkty

Usługi są związane z kategoriami w wizytówce. Jest to jeden z kilku aspektów, które mogą pomóc Ci przyciągnąć uwagę klienta. Dodaj do usługi tytuł, opis na 300 znaków, a także cenę usługi.

Nie zapomnij o produktach. Możesz stworzyć katalog wszystkich produktów, które będą dzielić się na kolekcje/kategorie. Każdy produkt dodany do kolekcji/kategorii ma swój tytuł i zdjęcie, unikalny opis na 1000 znaków, a także link do podstrony produktu lub usługi pod jednym z przycisków call to action. Zalecane jest stworzyć minimum 3 kolekcje/kategorie po 5 produktów.

Regularnie dodawaj wpisy

Dzięki regularnie dodawanym wpisom do aktualności wizytówki Google dostarczamy użytkownikowi nowych informacji i odświeżamy naszą ofertę. Istnieje możliwość obserwowania wizytówki przez użytkowników. W ten sposób firmy mają okazję poinformować o zbliżającej się promocji bądź wprowadzeniu nowych usług lub produktów. 

Taki wpis może znajdować się w głównym widoku wizytówki przez nawet rok. Wpis będzie zawierał tytuł, zdjęcie lub film, opis do 1500 znaków oraz przycisk “call to action”. Nowsze wpisy są widoczne w dolnej sekcji wizytówki, z kolei te starsze po kliknięciu w wizytówce “zobacz poprzednie posty w Google”.

Staraj się uzyskać jak najwięcej opinii

Pamiętaj – ilość opinii ma znaczenie! Z tego powodu warto zachęcić swoich klientów do wystawienia nam opinii. Najlepiej, aby rekomendacja składała się z 200 znaków, zawierała odpowiednie frazy, zdjęcia i nazwy miast. Pozytywne opinie potrafią przyciągnąć sporą ilość klientów. Niezwykle ważny jest fakt, aby odpowiadać na każdą rekomendację. Podziękuj lub odnieś się do uzyskanej opinii, zwróć uwagę na unikalność odpowiedzi. W oczach klienta firma wydaje się atrakcyjna, gdy średnia opinii będzie wynosiła 4.0 lub więcej. 

Stwórz Business site

Business site tworzy się z panelu Google My Business. Kliknij po lewej stronie w zakładce ,,witryna”, dodaj nagłówek h1, adres URL zakończony na “business.site”.

W przypadku, w którym posiadasz normalną stronę WWW i tak powinieneś stworzyć stronę business site. Jest to konieczne do tego, aby wpisy z wizytówki były indeksowane i linkowały do głównej strony WWW. W tym wypadku powinieneś linkować na normalny adres strony firmowej.

Dodawaj wyróżniające się zdjęcia

Dodawane na bieżąco zdjęcia i filmy mogą podnieść pozycję naszej wizytówki. Korzystając z aplikacji Google Moja Firma na urządzeniu mobilnym, masz możliwość dodania do zdjęcia opisu na 80 znaków, który wyświetla się razem ze zdjęciem w wizytówce. Warto pamiętać o tym, że zdjęcie, które zostanie zrobione urządzeniem mobilnym z włączonym GPS, ma większą wartość niż zdjęcia stockowe bądź edytowane.

Zakładaj na bieżąco wizytówki NAP

Jeżeli Twoja wizytówka od dłuższego czasu się nie rusza, warto pomyśleć o regularnym zakładaniu wizytówek NAP. Wizytówka NAP (Name, Address, Phone) to internetowa wizytówka Twojej firmy udostępniona w lokalnym serwisie bądź katalogu stron internetowych. Ma istotny wpływ na pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki zakładaniu wizytówek NAP zwrócisz na siebie uwagę Google z innych wartościowych dla niego źródeł.

Po podjęciu powyższych działań… oto przykładowe wyniki!

Wzrost ruchu i telefonów, po optymalizacji przeprowadzonej w maju

Autor:
Adrian Podyma